Boka mopedutbildning

Hitta datum som passar dig

Moped klass I

För att ta ett EU mopedkörkort behöver du först och främst ansöka om körkortstillstånd, detta gör man genom www.transportstyrelsen.se. Komplettera din ansökan med en synundersökning, denna går bra att göra på trafikskolan under receptionens öppettider till en kostnad om 150kr. Det krävs giltig ID handling så som pass eller ID kort. Tänk på att göra fullständig ansökan för körkortstillstånd i god tid innan du börjar utbildningen då det kan ta ett par veckor innan detta beviljas.

Utbildningen består av lärarledd teori x2, manöverpass x1, trafikpass x1 och parallellt med detta pluggar du teori hemifrån genom AM böckerna och datatester. För att påbörja utbildningen behöver du vara 14 år och 9 månader. Det är viktigt att du redan från början förstår att teorin och körningen hör ihop – teorin ska du lära dig för körningens skull. Utrustning så som hjälm, skyddskläder och moped under utbildningens gång är inkluderat i kursavgiften.

Efter godkänd utbildning rapporterar vi detta till Transportstyrelsen och du kan sedan boka ditt avslutande teoriprov på Trafikverket. För att skriva teoriprovet måste du vara 15år fyllda och ha en godkänd utbildning.

Pris för moped klass I

Detta ingår i ditt paket

Teorikurs del 1&2

1X manöverpass

1X trafikpass

Bokpaket

Onlinetester

PRIS: 5795:-

På Lidingö Trafikskola håller vi mopedutbildningen på lördag och söndag. Tiden är  kl.10.00 till 14.00 båda dagarna
För bokning kan ni kontakta oss på 08-767 24 00 eller boka via vårt webbformulär nedan.

Vid bokning via vårt webbformulär behöver vi elevens förnamn, efternamn och personnummer. När vi mottagit er bokningsförfrågan skickar vi er en bekräftelse, med reservation för att det kan vara fullbokat.

FÖR DIG SOM VILL BOKA AM-UTBILDNING 2024, NYA DATUM FINNS NEDAN

Pris: 5795:– per deltagare