Övningsskyltar och speglar

Utrusta bilen rätt vid övningskörning

Takskylt för privat övningskörning

Glöm den traditionella övningskörningskylten!

Med skylten placerad på taket blir även mötande bilister medvetna om att det pågår övningskörning. Det skapar bättre förståelse och tolerans hos medtrafikanter som gör att eleven får lite större marginaler som många gånger behövs!

• Synlig även för mötande trafikanter
  • Trafiksäkrare övningskörning
  • Kraftfullt magnetfäste som är skonsam mot lacken
  • Utvecklad enligt Transportstyrelsens krav TSFS 2010:81
  • Vädertålig och frostsäker
  • Vattenavvisande
  • Miljöanpassad – 100{3238af4e4becf34777ad3be92ce3bb072c2c247eaf6ec27c6cca3ca04c85b997} återvinningsbar

Skylten är tillverkad i så kallad SOLIDPAPP av återvunnet papper komprimerad till en stabil och hård yta. Därefter belagd med ytpapper som tryckts med UV-beständig färg utan gifter. Ytterst sitter det en tunn film av PE(polyeten)som är helt giftfri. Återvinns genom pappersåtervinning eller förbränns till energi vid värmevärk. MAGNETERNA är hårdferritmagneter. De är väderbeständiga och rostar inte. De återvinns till vanlig metallskrot.

Pris: 195:-

Extraspeglar

Liten spegel

Liten innerspegel med sugpropp.

Mått: 110×45 mm

Denna spegel används av dig som handledare för att kunna se elevens ögon så att eleven håller koll på trafiken runtomkring sig.

Stor spegel

Stor innerspegel med sugpropp.

Mått: 175×55 mm.

Denna spegel används av dig som handledare för att kunna följa upp trafiken bakåt. Placeras bredvid innerspegeln.

Backspegel yttre

Ytterbackspegel för montering på befintlig ytterbackspegel. Universalt fäste som passar de flesta bilmärken.

Passar ej till VW Golf 7.

Pris: 150:-

övningsskylar

Skylt med sugpropp

Övningskörningsskylt med lösa sugproppar för montering på bakrutans insida. Dagens bilar har ofta karossdelar av plast och då är sugpropp ett bra alternativ.

Magnetskylt

Övningskörningsskylt av magnet för montering på plåt.

Pris: 100:-

Paketpriser